niedziela, 18 stycznia 2015

Logo a Logotyp

Często logo mylone jest z logotypem. Logotyp może być częścią lub głównym elementem logo, natomiast określenie logotyp nie odnosi się do logo złożonego z sygnetu i części typograficznej (logo). Według różnych źródeł logotyp może składać się z:
1. Samego symbolu graficznego (godła), symbolu i nazwy lub samej nazwy (ponadto może zawierać inne elementy, dla przykładu slogan). Wówczas jako skrótu często używa się pojęcia logo.
2. Wyłącznie samej nazwy i być tym samym literniczą częścią znaku firmowego/towarowego.

W przypadku drugim często spotyka się stwierdzenie, że logotyp jest częścią logo. W rzeczywistości, z punktu widzenia etymologii, jest to stwierdzenie niewłaściwe, ponieważ mamy wówczas do czynienia z paradoksem, w którym pojęcie logo powstałe jako skrót od logotypu, staje się dla niego nadrzędne. W obu przypadkach właściwsze jest używanie pojęcia logo jedynie jako synonimu logotypu. Również często spotyka się błędną definicję określającą logotyp jako rezultat zestawienia logo z przyrostkiem -typ pochodzącym od typografii.


Przykładowe logotypy z zastosowaniem gotowych czcionek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz